اميدواريم روزي مردم از اخبار توليدي روابط‌عمومي لذت ببرند.

مديرروابط عمومي اداره کل منابع طبيعي استان يزد ،روابط متقابل رسانه و روابط عمومي در استان يزد را غير حرفه‌اي توصيف وتصريح كرد: فعاليت حقيقي رسانه با بهره‌گيري مناسب از منبع روابط عمومي شكل مي‌گيرد و رسانه‌ در نگاه روابط عمومي ابزار اطلاع‌رساني است.

مسعود طوفان با تاكيد بر اصلاح نگاه رقيب‌گونه در اغلب روابط‌عمومي‌ها،تاكيد كرد: خلاقيت، تحرک و آگاهي‌هاي سياسي و اجتماعي و رسانه‌اي از خصوصيات فردي براي تكيه زدن بر صندلي روابط عمومي است.

وي با بيان اينكه روابط‌عمومي زير نظر مستقيم بالاترين مقام هر دستگاه است، گفت: روابط عمومي سنتي جايگاهي در يک سازمان و جامعه‌ي روبه پيشرفت ندارد.

مديرروابط عمومي اداره کل منابع طبيعي استان يزد ‌افزود: در سالهاي اخير گسترش فعاليت روابط‌عمومي‌ در حوزه‌هايي نظير تحول اداري، تکريم ارباب رجوع و نظام پيشنهادات به افزايش كاركرد آنان منجر شده است.

طوفان با تاكيد بر تفاوت استفاده تشريفاتي و واقعي از رسانه‌هاي الکترونيک و دنياي مجازي، كاركرد واقعي بهره‌گيري ازرسانه‌هاي الکترونيک و دنياي مجازي در يك روابط عمومي را به برقراري ارتباط موثر ودائمي با مخاطب مشروط كرد.

وي با بيان اينكه رسانه‌هاي الكترونيك مخاطبان خاص خود را دارند، اظهارداشت: در استان يزد تحولات حوزه‌ي اطلاع رساني قطعا به اين موضوع رويکرد خوبي نشان داده است و هم اکنون داشتن حداقل يک سايت براي روابط عمومي‌ها از ضروريات محسوب مي‌شود و استفاده از اطلاعات موجود در دنياي اينترنت به يک کار روزمره در روابط عمومي‌ها تبديل شده است.

وي اعتبار سازي و ارزش آفريني براي سازمان را از وظايف مهم روابط عمومي ذكر كرد وگفت: روابط عمومي‌ها نظريه پرداز و ارايه كننده چشم انداز تازه‌اي براي سازمان و کارکنان هستند.

طوفان با اشاره به تصويب آئين نامه‌ي نحوه‌ي فعاليت، وظايف و اختيارات روابط عمومي در دستگاه‌هاي اجرايي تا پايان مرداد در هيات دولت، تاكيد كرد: هر چند اين آئين نامه در خصوص ارتقاء جايگاه حرفه‌اي و تخصصي روابط عمومي گامي به جلو است ولي نگاه اقتدارگونه حاكميت به روابط عمومي به عنوان يکي از ابزارهاي تبليغات واطلاع رساني يک سويه و معرفي شدن به عنوان سخنگوي سازمان در كنار ناديده شدن نقش روابط عمومي به عنوان بازتاب دهنده‌ي مسائل و مشکلات از نقاط ضعف اين آيين نامه است.

وي در پايان اظهار داشت: روابط عمومي واقعي بر آمده از يک جامعه‌ي آزاد است و روابط عمومي در سيتسمهاي اقتدار گونه حاکميت از بالا تنها يک بازيچه مي‌باشد و از ايفاي نقش خود به عنوان يک واسطه‌ي سياسي، اجتماعي و اقتصادي ناتوان خواهد بود

منبع:ايسنا

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا